za 16 mrt

De Vrouw van Pilatus

Een muzikale vertelling door Diewertje Blok e.a.

Georganiseerd door Top Bemmel

Een muzikale vertelling door Diewertje Blok e.a.

In het lijdensverhaal van Jezus is zij een onderbelicht karakter: de vrouw van Pontius Pilatus. Pilatus was de prefect van de Romeinse overheersers in Judea, ten tijde van het leven van Jezus. Na een droom vraagt zij haar man om Jezus niet uit te leveren aan de Joden die hem wilden berechten.
Wie was deze vrouw en wat bewoog haar tot dit verzoek?
De Vrouw van Pilatus gaat in op deze vragen en probeert een licht te werpen op deze figurante uit de geschiedenis.

Diewertje Blok vertelt in een krachtige monoloog haar verhaal. De tekst is van Imme Dros. Zij wordt ondersteund, aangevuld en becommentarieerd door oude en nieuwe muziek in een verrassende theatervoorstelling.
Deze muzikale vertelling vormt een spannende mix van onder meer Bach, kleinkunst en improvisatie. Zelfs een heel klein stukje opera wordt niet geschuwd!
Dus pak deze kans om iets heel nieuws in de Theaterkerk mee te maken!

Diewertje Blok: verteller
Henriette Feith: sopraan
Jeroen Zijlstra: zang en trompet
Thijs Borsten: piano