Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Mogelijk vind je hier je antwoord.
1. Verkoop
Waarom twee ticketshops? En twee keer inloggen?
Er zijn twee ticketshops. De ene is voor alle voorstellingen van TOP. Daarnaast is er een tweede ticketshop die gebruikt kan worden door externe producenten die zelf een voorstelling organiseren in de TheaterKerk. Zij verschijnen dan ook in de programmering op de website en kunnen hun tickets verkopen "op plaats". Dat is bovendien ook gemakkelijker voor onze gasten, want die kunnen nu voor alle tickets terecht op onze website en vinden daar de complete programmering.
Voor beide ticketshops moet je inloggen om tickets te kunnen kopen. De inloggegevens zijn voor beide shops gelijk. Je hoeft maar één keer een account aan te maken. Dat is dan voor beide ticketshops geldig.
Sommige organisatoren willen wel in het Programma van de TheaterKerk staan, maar houden toch de ticketverkoop liever in eigen beheer. In dat geval leidt de "Koop Tickets"-knop naar een externe bestelpagina. Volg de instructies op die pagina. Voor de afhandeling daarvan hoef je niet over een account bij ons te beschikken.
Annuleren
Dat kan alleen als het een TOP-voorstelling betreft. Voorstellingen die door anderen georganiseerd zijn via de TheaterKerk kunnen niet geannuleerd worden.
a. Je moet zelf annuleren
Annulering van TOP-voorstellingen is mogelijk tot 48 uur vóór een voorstelling. Dit kan door een mail te sturen aan: kassa.top@theaterkerk.nl. Vermeld hierbij de naam van de voorstelling, het transactienummer van de betreffende boeking, het mailadres van het account waarmee de tickets geboekt zijn en het totale bedrag.
Bij tijdige annulering ontvang je een online tegoedbon die je kunt gebruiken voor een van de andere TOP-voorstellingen. Deze tegoedbon is 2 jaar geldig vanaf het moment van uitgifte. Je ontvangt géén geld terug.
b. de voorstelling wordt door ons geannuleerd
Je ontvangt je geld terug. Wij informeren je hierover op het mailadres van je account.
Nogmaals: de TheaterKerk biedt aan externe organisatoren de service dat zij hun voorstelling kunnen laten opnemen in het Programma op deze website. U koopt uw ticket dan via de TheaterKerk. U kunt uw ticket niet annuleren bij de TheaterKerk.
Ik heb tickets gekocht (en betaald) maar ik ontvang ze niet in mijn mailbox
Is het e-mail adres correct?
Zijn de tickets in de spambox terecht gekomen?
Je kunt de tickets altijd terugvinden in je eigen account. Klik hiervoor op de homepage rechtsboven op de knop 'menu' . Op het scherm dat zich opent staat onderaan de knop 'account'. Wanneer je daar inlogt, zie je verschillende opties waaronder ook je bestelgeschiedenis. Vandaaruit kun je de tickets afdrukken of mailen naar je eigen e-mailadres.
Tickets van TOP voorstellingen vind je als je inlogt op je TOP-account, voor de andere tickets log je in op je TheaterKerk-account. Voor beide gebruik je dezelfde inlog-gegevens.
Let op: na het inloggen op je account ga je naar het Programma. Om je bestelgeschiedenis te zien moet je nogmaals kiezen voor Account. In de zwarte balk zie je dan "Mijn Acoount". Klik daarop en kies in het menu voor Bestelgeschiedenis.
2. Cadeaukaarten
Kan ik mijn online bestelling betalen met een Podium Cadeaukaart?
Dat kan enkel bij de voorstellingen van TOP. In het betaalproces wordt op een bepaald moment gevraagd hoe je wilt betalen en dan kan de Podium Cadeaukaart worden gebruikt.
Er is een mogelijkheid om alleen de TOP-voorstellingen in het Programma te zien.
Boven het Programma staat aan de rechterkant een knop 'ZOEKEN'. Zet het vakje links daarvan op "TOP-voorstellingen' en klik dan op 'ZOEKEN'. In het programma staan dan enkel nog de voorstellingen van TOP en weet je waar jouw Cadeaukaart besteed kan worden.
Verkopen jullie ook cadeaukaarten?
Ja, TOP verkoopt online cadeaukaarten vanaf €10,-. Klik hier om naar onze pagina cadeaukaarten te gaan.
Deze cadeaukaarten zijn enkel geldig voor TOP-voorstellingen.
Ik heb nog een oude TOP cadeaukaart, werkt die nog?
Tot 2021 waren er ook cadeaubonnen van TOP zonder identificatiecode te koop. Deze werken niet meer. Heb je nog zo’n bon stuur ons dan een mail op kassa.top@theaterkerk.nl met een kopie van die bon, wij laten je dan weten hoe we die TOP-bon om ruilen voor een TOP (in de) TheaterKerk Tegoedbon, want dat is het systeem waarmee we nu werken. Deze tegoedbon wordt aan je TOP-account gekoppeld zodat je er online tickets mee kunt kopen voor voorstellingen van TOP in de TheaterKerk.
3. Overig
Waarom moet ik een account aanmaken?
Om een ticket te kunnen kopen moet je een account aanmaken. Dat heeft enkele redenen:
In de bestelgeschiedenis van je account vind je altijd de door jou gekochte tickets terug. Je kunt ze dus niet kwijt raken.
Op het email-adres dat bij je account hoort kunnen we je bereiken als onverhoopt een voorstelling wordt geannuleerd.
Voor TOP-voorstellingen kun je een Cadeaubon koppelen aan je account zodat je de bon bij een bestelling kunt gebruiken.
En bij je registratie kun je aangeven of je onze Nieuwsbrief met programma-informatie wilt ontvangen. We sturen de Nieuwsbrief enkel naar mensen die aangeven dat ze dat willen.
Met je account kun je inloggen in beide ticketshops. In zowel die van TOP als die van de TheaterKerk gebruik je dezelfde inloggegevens.
Uiteraard gaan we zorgvuldig met je gegevens om. Zie daarvoor ook onze Privacyverklaring
Ik wil graag de TheaterKerk nieuwsbrief ontvangen, hoe kan ik me aanmelden?
Om de nieuwsbrief te ontvangen moet je een account aanmaken, daarin kun je zelf aangeven dat je de nieuwsbrief wilt ontvangen.
Hoe vaak verschijnt de nieuwsbrief?
De nieuwsbrief verschijnt elke week. In uitzonderlijke gevallen wordt er een 'extra nieuwsbrief' verzonden.