zo 05 feb

Willeke Smits en UDI

Georganiseerd door Orgelkring
Oorspronkelijk is UDI een harmonieorkest, maar steeds meer wil UDI ook andere instrumenten aantrekken om een nog breder scala aan muziek genres te kunnen beoefenen. UDI streeft erna een Filharmonisch blaasorkest te worden.

Willeke Smits is organist van de Hooglandse kerk in Leiden. Ze studeerde orgel, kerkmuziek en koordirectie aan het Utrechts Conservatorium. Ze heeft diverse cd’s uitgebracht. De dubbel c.d. met werken van Johann Gottfried Walther werd geprezen met een 10+ in het blad de Orgelvriend.

In dit concert komen Willeke en UDI samen. Orgelmuziek wordt afgewisseld met de blazersmuziek van UDI. Maar……ze gaan ook een stuk samen spelen! Namelijk een bewerking van de Toccata van J.S. Bach in D mineur.
Verder staat er o.a. “Happiness” op het programma. Vrolijke orgelmuziek waar je blij van wordt!

zo 05 feb