zo 19 jun

Poëzie - Orgelconcert Gonny van der Maten

Georganiseerd door Orgelkring
Gonny van der Maten is haar hele leven al geboeid door het orgel, de menselijke stem en combinaties daarvan. Beroepsmatig heeft dat geresulteerd in activiteiten als concertorganist, cantor-organist, dirigent, repetitor en docent. Ook componeert zij en draagt zij teksten voor.
Gonny van der Maten werd geboren in Amsterdam, waar zij ook haar orgel-en kerkmuziekopleiding aan het Sweelinck Conservatorium volgde, met als orgelhoofd-
Vakdocent Albert de Klerk (Uitvoerend Musicus cum laude). Aanvullende studies waren Improvisatie en Koordirectie.
Momenteel is zij cantor-organist van de Evangelisch-Lutherse kerk te Ede, orgeldocente aan de Bachschool Soest, dirigent van het Tiels Madrigaal Koor en bestuurslid van de Stichting J.P. Sweelinckprijs, die jonge organisten aanmoedigt in hun professionele loopbaan.
Op 13 februari van dit jaar werd zij benoemd tot Ridder in de Orde van Oranje Nassau voor haar verdiensten in de Nederlandse wereld van de klassieke muziek.

Het concert is getiteld Keerpunt en bevat werken van o.a. Arvo Pärt, Joh. Seb.Bach en Albert de Klerk. Poëzie van o.a. Hans Andreus en Willem Wilmink.
Het concert zal gegeven worden op het Verschueren orgel.

Koop Tickets

zo 19 jun